grafika a webdesign

Grafický vzhled je výkladní skříní vašich webových stránek. A nejen to. Celkový design vašich stránek je to první, co na návštěvníka vašich stránek dýchne, takže je velmi důležité, jaký v prvních vteřinách získá z vašich stránek dojem. Grafické symboly na nás působí mnohem silněji a emotivněji než psaný text.

Dobrý grafický návrh ve skutečnosti plní mnoho funkcí:

  • Měl by být jedinečný, aby váš web nezapadl mezi stovkami podobných a také abyste se odlišili od konkurence.
  • Měl by být dobře zapamatovatelný, aby byla vyšší pravděpodobnost, že se lidé na vaše stránky znovu vrátí.
  • Kvalitní grafické provedení zvyšuje důvěryhodnost vašeho webu, lidé snáze uvěří informacím, které jim poskytujete.
  • Umožňuje vašim návštěvníkům se na stránkách lépe orientovat, mohou rychleji vyhledat potřebné informace.
  • Vaší velkou zbraní je, že pomocí grafických prvků, můžete své potencionální zákazníky navádět a usměrňovat, kam potřebujete, upozornit je na to, co je pro vás důležité.
  • Dokresluje a doplňuje firemní styl (corporate identity) vaší společnosti, lidé si mohou udělat obrázek, jaký je "duch vaší firmy", jaký preferuje styl a hodnoty.
  • A nejdůležitější nakonec, kvalitní webdesign by vám měl přinést zákazníky, tedy peníze.

Dobrý webdesign by měl mít tyto vlastnosti:

  • Webdesign není ani tak umění jako především řemeslo. Grafika musí být funkční a účelná, musí respektovat pravidla webových stránek, to že lidé počítají s jistou strukturou, ve které jsou zvyklí se orientovat, že je tam hlavička s logem a patička, horizontální či vertikální menu, vyhledávací pole, stránka s kontakty a mapou, kontaktní formulář, odkaz na sociální sítě apod.
  • Webdesign by měl být moderní a při tom nadčasový, aby nejen odrážel trendy současné webové grafiky, ale byl hezký i za několik let. Využívá psychologii barev a tvarů.
  • Měl by být jednoduchý, intuitivní a decentní, aby se na webu návštěvník cítil příjemně a nebyl grafikou doslova zaplaven a přesycen. Je důležité, aby snadno našel vše potřebné.
  • A opět nejdůležitější nakonec, s humorem se říká, že design vašich stránek bude zajímat jen jiné webdesignery. Kvalitní obsah je důležitější než vzhled. Na co mít hezkou krabičku, když je uvnitř jen mrtvý šváb :-)

Desatero webdesignu je přirovnáváno k Maslowově pyramidě našich potřeb, kdy na základním stupni jsou uspokojovány fyziologické potřeby (potrava, spánek), následují pocit bezpečí, touha po lásce, nejvýše pak potřeba uznání a seberealizace.

Desatero webdesignu:

  1. nalezitelný pro vyhledávače (seo), na sociálních sítích, v reklamních systémech (marketing)
  2. po technické stránce vždy dostupný a rychlý na načítání (kvalitní webhosting)
  3. přístupný pro různá zařízení - počítače, tablety, mobily (responzivní design). Případně přístupný pro handicapované osoby
  4. jednoduchý na používání
  5. intuitivní
  6. důvěryhodný
  7. přesvědčivý, aby vaše návštěvníky proměnil v zákazníky
  8. emocionální, aby si je návštěvníci snadno a dobře zapamatovali
  9. příjemný, aby se na něj návštěvníci rádi vraceli
  10. smysluplný

Proces tvorby grafického návrhu u naší firmy:

1. Zašleme vám přehledný a jednoduchý formulář k realizaci, který vyplníte:

  • popíšete, jaké má být zaměření vašich stránek
  • jakou si představujete strukturu stránek a uspořádání prvků
  • jak chcete mít stránky barevné
  • jaký má být vzhled úvodní stránky
  • můžete zaslat vlastní podklady k realizaci stránek
  • a zadat své další požadavky

2. Naši grafici vypracují na testovací doméně dle vašeho zadání grafický návrh, který vám předají k připomínkování a schválení.

3. Po vašem odsouhlasení je grafický návrh překopírován na ostrý web a předán k užívání. Vy si pak web můžete naplnit vlastním obsahem nebo vám jej můžeme naplnit my. Do 10 stran je to zdarma, nad tento limit je pak cena dohodou.

Pokud zatím nemáte své logo, jako součást grafického návrhu vám je zdarma vytvoříme.

OSTRAVSKI.cz

Kontaktujte nás

e-BAAN Internet s.r.o.

Dobrovského 974/29

702 00 OSTRAVA

E weby@ostravski.cz

T +420 774 711 883

Sdílejte s námi

.

.

.

.

.

.